tirsdag den 20. november 2012

Underskuddet på finkultur i 2012 er blevet rettet op i Lørdags

Jeg har været til Edvard Munch udstillingen på Aros.....og jeg var lige ved at løbe skrigende bort...ha ha nej så slemt var det ikke.

Men jeg følte mig lidt som en Japansk turist med det helt nye og store Nicon kamera, der var rejst hele den lange vej til Langelinie for at se den lille havfrue.

.....eller sagt på en anden måde. Et kloster ville være lige så sjovt som en Munck

Jeg havde store forventninger til udstillingen, med alt det hype der har været om den. Men det er jo ikke Edvards skyld mine forventninger ikke helt blev indfriet. Jeg kunne jo bare have sat mig mere ind i hvad han havde malet, udover en masse skrig. Selve skriget var så heller ikke engang med....

Men der var en masse andet og en fin beskrivelse af hans liv og billeder. Det var såmænd fint nok.


Udover Munck udstillingen er det også en udstilling med Tony Matelli. Ikke at jeg havde hørt om ham før, men han er ung og New Yorker....så kan det jo ikke gå helt galt. Det var en positiv overraskelse. Det var nogle temmelig......anderledes skulpturer.

For at indhente det finkulturelle underskud for 2012 var jeg så også til opera lørdag aften (for første gang i mit liv)

Jeg må sige det er imponerende at nogle mennesker (som regel operasangere) kan synge så højt....og rent. Det kan man kun tage hatten af for.

Men kommer jeg i finkulturelt underskud igen i 2013, så vil jeg ikke forsøge at redde den med opera !!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar