søndag den 26. august 2012

Smør i mindre pakker, så prisen er den samme.

For at holde prisen stabil og undgå prisstigninger, er flere produkter bare blevet mindre, så producenterne ikke mister omsætning på grund af for store prisstigninger. Vi har set det med smør, der nu kun er i pakker med 200 gram, der har været 19 cigaretter i pakkerne istedet for 20 og jeg har også set Rittersport i mindre pakker.

Er der smart. Er det det vi vil have som forbrugere ?

Tænk hvis andre følger med og hellere vil gøre deres produkter mindre, for at undgå prisstigninger.

Jeg bruger størrelse 43 i sko, tænk hvis Ecco pludselig havde ændret det, så jeg kun kunne få sko i     størrelse 41 -så ville jeg da blive svært negativ.

Færgebilletten koster det samme, men vi sejler ikke hele vejen....du må svømme det sidste stykke, til gængæld koster billetten det samme som den altid har gjort.

Hvor tit skulle vi så ind og tanke bilen op....eller næsten op. Desværre literen er blevet mindre.....

kogende vand findes ikke mere, det kan kun blive 97 grader.

p-piller. De vil fremover indebære en hvis risiko for babyer, da der er 2 piller mindre i pakken.

Hvis vi læste en god krimi, ville vi aldrig få opklaret hvem morderen var. Sidste kapitel er sparret væk.       øv øv...... måske var det butleren ???

Folk med briller vil ikke kunne se ordenligt da der lige mangler lidt + eller - i styrke for at holde prisen.

......Det  ville  heller  ALDRIG  blive  juleaften !!! Julen stopper d. 23.

 - Jeg ville kunne se fordelen på min badevægt. :-)

Der er mange andre ting hvor det ville være usmart, kom gerne med forslag !

Billige barberblade fra Gillette og Wilkinson samt mærkevare parfume til mænd og parfume til kvinder

4 kommentarer:

  1. Hvad med flødeboller - de er blevet mindre for mange år siden... Selv "bøfferne" er små nu.
    Jeg har ikke flere forslag - for dine dækker jo det hele. ;-)

    SvarSlet
  2. Ja på den måde vil vi alle gå i for små sko, og altid kun have et halvttomt glas.

    SvarSlet
  3. Tror du, det er det, der er sket i den butik hvor jeg køber bælter????

    SvarSlet
  4. Ja vi ville blive et lille og bittert folkefærd, med for små negerboller, sko og kan kun se glasset som halvtomt.

    Og nej Mette, Jeg tror det er dine løbeture der er blevet for korte.

    SvarSlet